Aliexpress Alışverişimde Vergi Şoku!

                                                                                                                                       Bismillah

Herkese Merhaba,

Aliexpress'i bilmeyen yoktur herhalde. Eminim pek çok kişi bir kere de olsa oradan alışveriş yapmıştır. Fiyatların Türkiye'ye göre gayet uygun olması nedeniyle ara ara alışveriş için başvuruyordum.

Postacımızla ilgili sıkıntıyı geçmiş yazılarımda pek çok kez dile getirmiştim. Sipariş ettiğim ürünler çoğu zaman ulaşmıyordu elime. Ufak tefek kırtasiye malzemeleri alıyordum, mühim bir şey olmadığından belki getirme gereği duymuyordu postacımız.

Geçenlerde çok ilginç bir şey oldu. Posta dağıtım merkezinden arandım. Arayan kişi Çin'den gelen bir postam olduğunu fakat üzerinde adres yazmadığını söyleyerek benden adresimi istedi. Halbuki adres olarak postanede kiraladığım posta kutusunun adresini yazmıştım. Meğer posta kutusu kiralama olayından haberleri yokmuş. Postane çalışanlarını neye göre seçiyorlar öyle merak ediyorum ki.

Konuya dönecek olursak aldığım telefona öyle sevindim ki, dedim herhalde artık işlerini iyi yapıyorlar ve postamı sağ salim ulaştırabilmek için arayıp adres bile istediler. Neyse sabah on bir civarında postacı geldi. Büyük bir mutlulukla aldım paketimi lakin mutluluğum postacının ''7.5 TL vergi ücreti var.'' cümlesiye koca bir duvara tosladı.




7.5 TL çok büyük bir rakam değil evet o kadar yol geldi ama aldığım ürün yalnızca 1 lira 80 kuruştu. Şimdi anlıyor musunuz yaşadığım hayal kırıklığını? İşte şu küçük tatlı stickerları almıştım.


Aliexpress Alışverişi

Yaşadığım büyük şoktan sonra hemen internette konuyu araştırdım. Meğer Mayıs ayında yurt dışı alışverişlerindeki 22 dolarlık sınır kalkmış ve o tarihten itibaren tüm alışverişere vergi getirilmiş. Dünyadan haberim yokmuş. Yolda altı ürünüm daha olduğunu düşününce ise epey moralim bozuldu. Gelenleri almam diyordum ama almasam ürünlere ödediğim paralar yanacaktı. Ben de almaya karar verdim.

Yaklaşık on beş gün sonra aldığım kalem seti geldi. Vergi ücretini neye göre ayarladıklarını çözemedim. Gelen kalem setinin vergisi 11 lira idi. Yorumlara baktığımda aynı set için bazılarından 7.5 lira aldıklarını öğrendim. Umarım en kısa zamanda belli standartlar getirilir de rastgele yazılmaz ücretler.

Aldığım baldan tatlı kalem setini hemen aşağıda paylaşıyorum. 12 liraya almıştım. 



Çok güzel değiller mi? 

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle.... Sevgiyle ve sağlıkla kalın... 💖

Yorumlar