SOSYAL MEDYAYI BIRAKTIM!!!

                                                                                                                                              bismillah

Merhabalar,

Daha önce bir yazımda sosyal medyayı bırakmakla ilgili izlediğim bir videodan ve bununla ilgili düşüncelerimden bahsetmiştim. Yazıyı şuradan okuyabilirsiniz.

Sosyal medyayı şöyle bir düşünelim içine hangi siteler veya uygulamalar giriyor? Facebook, twitter, instagram ve daha bir sürü bir sürü şey... Genel olarak facebook eski popülerliğini yitirdi ve yerini instagrama devretti. Yalnızca instagramda günde kaç saat harcıyoruz hiç düşündünüz ya da kendinizi gözlemlediniz mi? Ben son zamanlarda bu süreyi takip ediyordum ve gördüğüm rakamlar gerçekten can sıkıcıydı. Üstelik instagrama girip saatlerce orada takılmıyordum ama telefonu elime her alışımda muhakkak instagrama girip son atılan hikayelerin hepsine bakıp çıkıyordum.

Günde en az 1,5-2 saatimi instagramda geçidiğimi ve sonucunda elimde koca bir hiç olduğu gibi beynimi ıvır zıvır bir sürü görüntüyle doldurduğumu fark ettiğimde en iyi yolun instagramı kapatmak olduğunu fark ettim. Tamamen hesabımı silemedim çünkü pek çok güzel anım orada kayıtlıydı. İnstagram hesabımı daha doğrusu hesaplarımı kapattım. Kendi hesabımın yanı sıra bir de yabancı arkadaşlarımda iletişimde olduğum ayrı bir hesabım vardı ve tabi blogumun da ayrıca bir hesabı...Bir o hesaba bakayım, biraz da diğerinde dolanayım derken saatler kayıp gidiyordu hayatımdan.



Sosyal medyayı bıraktıktan sonra hayatımda neler değişti?
Sosyal Medya Hayatımızın Neredeyse Yarısının Geçtiği Sanal Dünya


İnstagramda takip ettiğim elbette çok güzel sayfalar da vardı ama bu güzel sayfaların sayısı epeyce fazlaydı ve fark ettiğim bir diğer şey de şu oldu; ilham veren, motive eden sayfalar ve o sayfaların paylaşımları çoğaldıkça olan tek şey yazılanları okuyup ''Ya ne kadar da doğru'' dedikten birkaç dakika sonra bir başkasıyla karşılaşıp bir öncekini unutmak... Evet size ilham veren sizi motive eden sözler sadece anlık bir gaza gelmenizi sağlıyor ama harekete geçmenize yetmiyorsa o sözleri okumasanızda bir şey kaybetmezsiniz.

İnstagramı sürekli kontrol etmemi ve orada epeyce vakit geçirmemi sağlayan en büyük etkenlerden biri de kaçırma korkusu idi. İnstagrama giriyordum çünkü sevdiğim insanların paylaşımlarını görmek güzel hissettiriyordu. O buraya gitti, diğeri şurada kahve içmiş, aa öbürü çok sevdiği biriyle uzun zaman sonra buluşmuş... Evet hepsi harika ama bunların bana ne faydası var? Beynimde depolanan ve bana ait olmayan bu fotoğraf karelerinin bana yaptığı bir katkı var mı? Bu soruyu kendinize sormanızı tavsiye ederim. Bu bir şeyleri kaçırma korkusunun en iyi çözümü neydi? Sevdiğim insanları, akrabalarımı, arkadaşlarımı takipten çıkamazdım. E öyleyse yapılacak en doğru şey hesabımı kapatmaktı. Öyle de yaptım.

Facebook eski popülerliğini yitirdi evet ama o benim ilk göz ağrım, yıllarım facebookta geçti. Ne sayfalar yönettim, ne çok adminlik yaptım. Aslında bunları anlatsam baya eğlenceli olabilir, belki bir gün. Evet facebooka ara ara giriyordum ama son zamanlarda facebookta geçirdiğim süre de hayli artmıştı. Üniversitemin büyük bir facebook grubu var orada kayıplar, ilanlar, istekleri yardımlar vb. her konuda paylaşım oluyor. Baya faydalı bir grup ama bir şeyleri kaçırma korkusu burada da beni yalnız bırakmadığı için grubu sıkı takip ediyordum. Sonra dedim ki, bunları kaçırsam en fazla ne kaybederim? Ve facebook hesabımı da dondurdum.


Sosyal medyada geçirdiğimiz zaman sizce de çok değil mi?
Sosyal Medya

SOSYAL MEDYAYI BIRAKTIKTAN SONRA

Şimdi gelelim dondurduktan sonra hayatımda ne değişti konusuna. Sosyal medyadan uzaklaştıktan sonra kafam öyle rahatladı ki hani böyle anlatılmaz yaşanır tarzında bir rahatlık.... Evet en büyük avantajı bu oldu. Bunun dışında derslerime daha rahat odaklanmaya başladım ve biraz da olsa ders çalışmaya... Ve ikinci dönemin ilk sınavında bu etkinin meyvelerini aldım. Elhamdülillah.

İnstagram ve facebooku kapattıktan sonra ne yazık ki youtube'da geçirdiğim zaman arttı çünkü telefonu elime aldığımda yapacak başka bir şey bulamıyordum. Ayrıca hayatımdan instagram ve facebook çıktığı halde hala zamanımı çok verimli geçiremiyorum. Nedense bir bereketsizlik var.
Bu konuda faydalı olacağını düşündüğüm, pek çok kişi tarafından tavsiye edilen İrade Terbiyesi kitabını okuyorum. Bittiğinde kitapla ilgili de bir yazı yazacağım inşaallah...

Sosyal medyasız, huzurlu, umutlu günleriniz olsun 💫

Sağlıkla ve sevgiyle kalın... 💜

Yorumlar