En Sevdiğim Tatlı Ekler

                                                                                                                                              bismillah

ARANIZDA EKLER SEVMEYEN VAR MI?

Bir zamanlar en sevdiğim tatlı kazandibiydi. Öyle seviyordum ki kalkıp yapmayı deneyecek kadar. Kazandibi nasıl yapılır hiç merak ettiniz mi bilmiyorum ama epey meşakkatli özellikle ocakta yavaş yavaş altını yakma kısmı. Denedim fena değildi ama kazandibi demeye bin şahit isterdi. 

İnsanın en sevdiği şeyler bile değişiyor zamanla. Heraklitos'un değişmeyen tek şey değişimin kendisidir sözünü duymuşsunuzdur. Bu kadar o doğru ki... Mesela bir zamanlar en yakın arkadaşın olan insan yıllar sonra bambaşka biri olabiliyor. Ya da sevdiğin birine karşı hislerin değişebiliyor, sen sonsuza dek süreceğini düşündüğün halde.

En sevdiğim tatlıya ekler cevabını veriyorum artık. Kazandibi ikinci en sevdiğim olarak kalsın. Ama en olarak nitelendirdiğimiz bir şeyin ikincisi olmaz değil mi? O zaman ikinci sevdiğim tatlı diyeyim.
Ekler yapmayı daha önce denemiştim gayet de güzel olmuştu. Fakat epey uğraştırdığını hatırladığımdan tekrar yapmaya yeltenmemiştim.

Uzun zamandır evdeyiz. Başlarda her şey iyi güzeldi yapacak pek çok şeyim oluyordu ve böylece ilk iki ay nasıl geçti anlamadım bile. Son zamanlarda dışarı çıkmadığımdan mı bilmem epey halsiz ve de isteksizleşmeye başladım. Yapacak ödevlerim ve çalışmam gereken koca bir kpss varken hiçbirini yapacak gücüm yoktu. Youtube'da öylece dolanırken bir video çıktı karşıma, oruçluyken yiyecek ve özellikle tatlı videolarına bakmamak gerek. Videoda ekler yapımı anlatılıyordu. Dedim bu böyle olmayacak kalkıp bir şeyler yaparsam belki daha iyi hissederim. Çünkü insan bir şeyler ürettiği  birilerine faydalı olduğu sürece daha iyi hissediyor ve motive oluyor.

Ev Yapımı Ekler


Ev Yapımı Ekler
Ev Yapımı Ekler

Her şeyin evde yapılanı daha sağlıklı ya hani hem de kendin yapınca daha bir güzel oluyor. Ben de karşılaştığım video ve videonun altındaki güzel yorumlardan güç alarak kalkıp ekler yaptım. Siz de denemek isterseniz videoya buradan ulaşabilirsiniz.

Eklerin tadı gayet güzel olmuştu yalnız kremam biraz cıvıktı, sanırım unu az koydum daha yoğun olsa eminim çok daha güzel ve pastanedekilere yakın olurdu tadı. Bir de ekmeğin içleri çok az nemli kaldığından olsa gerek iftardan sonra yaptığım halde sahura kadar yumuşamaya başlamıştı. Hepsine rağmen afiyetle yedim. Lakin kardeşim koca bir tabak (içinde yaklaşık on tane ekler vardı) yedikten sonra ''Hiç güzel olmamış'' dedi. Bir de beğenseydi bize bırakmayacaktı herhalde. 

Sizin en sevdiğiniz tatlı hangisi? Kendiniz yapmayı denediniz mi hiç? Eğer denemeyi düşünüyorsanız bence bugün tam zamanı :)

Razaman Bayramınız Mübarek Olsun... 💟

Bir sonraki yazıda görüşmek umudu ile Sağlıklı Günler... 💚



Yorumlar