Hobi Önerisi: Sulu Boya

                                                                                                                                                  Bismillah

HOBİ BULMAK

Dünya olarak ilginç ve eşine rastlanmadık bir süreçten geçtik ve geçmeye devam ediyoruz. Bu süreçte en çok vakit geçirdiğimiz yer evimiz oldu. Normalde yaptığımız şeylere devam ederken bir süre sonra sıkılmaya ve zevk almamaya başladık. Okullarımız uzaktan eğitime geçti, online derslere ayırdık zamanımızın bir kısmını. Yolda geçen onca zaman da yanımıza kar kaldı. Derken online dersler de bitti. Kalan vakitte sosyal medyada o profil senin bu profıl benim dolaşarak zaman öldürmek yerine yeni arayışlara girdik.

Hobi edinmek çok kolay gibi görünse de aslında tam tersi oldukça zorlu bir süreç eğer tam olarak nelerden hoşlandığınızı henüz keşfetmediyseniz. Bunun için bulduğunuz her hobiyi denemelisiniz ki aradığınızı bulabilesiniz. Lakin bu fazlasıyla vakit kaybı olabilir eğer çok da boş zamanınız yoksa... Onun yerine kendinizi tanımaya zaman ayırmak, yapmaktan hoşlandığınız şeylerin farkına varmak için düşünmek daha mantıklı olabilir. Yapmaktan zevk alacağınız şeyi bulmak için size iki soru yönelteceğim. Bu soruların cevabı hemen verilemiyor çoğu zaman üstünde uzunca düşünmek gerekiyor. Hayattaki amacınızı bulmak için de bu soruları sorabilirsiniz kendinize. Bu seferlik kendimize yapmaktan zevk duyacağımız bir şeyler bulabilmek için yanıtlayalım. 

1. Korkmasaydın ne yapardın?

2. Ömrün boyunca yetecek paran olsa, vaktini neye ayırırdın?

SULU BOYA YAPMAK

Resminizi Çerçeveleterek Odanıza Asabilirsiniz.
Sulu Boya Tablo

Ben korkmasaydım ne yapardım sorusuna çizim yapmak cevabını aldığımı fark ettim kendimden. Hep söylerim çizim yapan insanlara hayranım, gözlerimden kalpler fışkırıyor güzel çizimleri gördükçe. Keşke ben de çizebilsem diye hayıflanıp durdum yıllarca. Denememiştim, denemeye korkuyordum çünkü güzel olmazdı benimki. Ah bu önyargılar! Hadi diyelim kötü oldu, e olsun dünyanın sonu değil ya! 

Bir gün aldım karşıma çok beğendiğim bir çizimi ve başladım çizmeye... Sonuç çok şaşırttı beni çünkü hiç de fena değildi. O günden sonra ara ara bir şeyler çizmeyi denedim. Bu pandemi döneminde evde oldukça sıkılmışken bir gün eski eşyaların arasında sulu boya buldum. Bunu bir işaret olarak kabul ettim ve sulu boya yapmayı denemeye karar verdim.

Araştırırken fark ettim ki pek bir maliyetliymiş. Boyası ayrı fırçası ayrı kağıdı ayrı pahalı... Kırtasiyeden denemek amacıyla büyükçe bir sulu boya kağıdı aldım iki liraya, bir ince bir kalın da fırça aldım. Marka aramayınca kırtasiyelerde daha uygun fiyata bulunuyor malzemeler.  Evdeki boyalarımla geçtim masa başına Youtube'dan bir sulu boya videosu açtım. Videodaki kişiyi aynen taklit ettim ve oldukça eğlendim. Sonuçta ortaya çıkan resim yüzümde gülümsemeye sebep oldu.


Sulu Boya Çalışması
Sulu Boya Resim


İkinci denememde daha karmaşık bir şey denemek istedim ve yukardaki pencereli resmi yaptım. Öyle mutlu etti ki, kendim yaptığım için bana güzel görünüyor diye düşünüyordum. Kime sorduysam çok beğendi ve nasıl yaptığımı sordu. Kolay olmadı yaklaşık iki saatimi verdim ama bir şey üretmiş olma hazzı öyle müthiş ki, kesinlikle değdi! Siz resim hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı merak ediyorum.

Eğer çizime veya boyamaya meraklıysanız sulu boyayı şiddetle tavsiye ederim. En azından bir deneyin, yapamasanız da sorun değil. Ama yapar ve yapmaktan zevk alırsanız aradığınız hobiyi bulmuş olabilirsiniz. Çizim yaptıktan sonra çerçeveleyip odanızın duvarına asabilir ya da sevdiğiniz insanlara hediye edebilirsiniz. Hatta belki ilerde ustalaşıp yaptığınız resimleri satabilirsiniz bile. Peki sizin hobileriniz neler? Vakit ayırmaktan zevk aldığınız bir hobiniz var mı?
Yapmaktan keyif alacağınız hobiyi en kısa zamanda keşfetmeniz dileğiyle...

Sağlıklı ve huzurlu günler... 💜

Yorumlar

  1. Birkaç yıldır ben de sulu boya yapıyorum. Fırçalarla, boyalarla ortaya bir şeyler çıkarmak insanı mutlu ediyor. :) Şu sıralar kaktüs ve sukulentlere merak saldım. En yeni hobim bitkilerimle uğraşmak. ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar çok ortak yönümüz varmış. :)
      Bitkilerle uğraşmak da kulağa harika geliyor. 😍

      Sil

Yorum Gönder