Yepyeni Bir Dünya: Metaverse

                                                                                                                                                        bismilllah

Dün instagramda gezinirken benim için yeni bir isimle karşılaştım: Metaverse. Merak edip araştırmaya başladım. Araştırdıkça daha da meraklandım ve üzerine düşünmeye başladım. Siz daha önce duydunuz mu Metaverse ismini? Daha önce duymamış bile olsanız bundan sonra sıkça duyup göreceğiniz bir isim olacak emin olun.

Neymiş bu Metaverse? İnternette bu ismi arattığınızda çok daha detaylı bilgi bulabilirsiniz ve bence araştırmalısınız da. Ben çok kısa ve basit şekilde ifade edeceğim. Bahsettiğimiz Metaverse İngilizce'de öte ve evren kelimelerinin birleşiminden meydana gelmiş yani evren ötesi anlamına geliyor. Bambaşka bir dünya anlayacağınız. Ama sanal bir dünya. 

Zaten sanal dünya denen bir şey var. İnternette her şeyi yapabiliyoruz diye düşünebilirsiniz. Metaverse biraz daha farklı. Şöyle de söylenebilir; sanal ve gerçek dünyanın birleşiminden ortaya çıkan yepyeni bir dünya. Hani internette gezinirken pek çok sitede varlığımızı temsil eden profil fotoğrafları kullanıyoruz ya orada bunun yerine üç boyutlu avatarlarımız olacak. Kendine ait bir evin olabilecek ve hatta eve arkadaşlarını bile davet edebileceksin. 

Üç boyutlu gözlükler sayesinde sanki oradaymışız hissini yaşayabileceğiz. Okuduklarıma göre konserler, müzeler, sergiler ve gerçek dünyada karşılaşabileceğimiz ne varsa Metaverse'de de olacakmış. Hatta Barış Özcan'ın konuyla ilgili bir videosu var. Videoda bahsettiğine göre bir dijital tablo 69 milyon dolara satılmış. Alıp evinize asamayacağınız bir tabloya onca para vermek... Bize çok mantıklı gelmiyor belki ama alan kişinin düşündükleri çok farklıymış. İlerde Metaverse'de açacağı müzede sergileyecekmiş. Yani anlayacağınız insanlar bu işi epey ciddiye alıyor.


Metaverse


Metaverse üzerine biraz düşündüm. Bir balık burcu olarak hayal dünyamdan çıkıp gerçek hayata uyum sağlamakta zorlanırım çoğu zaman. Beynimin içinde de bir çeşit Metaverse var diyebiliriz. Benim için bu yeni evren oldukça merak uyandırıcı ve cazip görünüyor. Ama işin kötü yanı şu ki bu yeni sanal dünya gerçek dünyayla aramızda zaten çok da kuvvetli olmayan bağları neredeyse tamamen koparmamıza neden olabilir. Ve bu ihtimal oldukça korkutucu. 

Metaverse ismini yavaş yavaş duymaya başladık. Söylenene göre yaklaşık 5-10 yıl içinde kendimizi bu yeni sanal dünyanın sokaklarında bulabilmemiz olası. Ne diyelim? Sonumuz hayrolsun!

Siz Metaverse hakkında ne düşünüyorsunuz. Yorumlarda buluşup konuyu tartışmak güzel olur.

Sağlıkla kalın... 💙


Yorumlar