Yurt Dışından Mektuplar 3-Japonya

Merhaba kıymetli okurlar,

Yurt Dışından Mektuplar serisinin üçüncü yazısı ile karşınızdayım. Bu yazımda Japonya'dan gelen mektubumu sizlerle paylaşacağım. Bu serinin ilk iki yazısını Yurt Dışından Mektuplar 1-Kore ve Yurt Dışından Mektuplar 2- Endonezya linklerinden okuyabilirsiniz.

Japonya posta konusunda deneyimlediğim ülkeler arasında en hızlısı. Gönderdiğim mektup on beş günde ulaşmıştı Japonya'ya. Ne yazık ki burada şehirler arası mektupların bile o kadar zamanda ulaşamadığı oluyor. Eskiden de yaklaşık aynı zamanlarda ulaşıyormuş mektuplar. Teknoloji ilerledikçe mektup ulaşma hızı artacağı yerde geriliyor sanki. Neyse konuyu epey dağıttım hemen asıl konuya dönüyorum.

Mektup Japonya'dan ama mektup arkadaşım Japonya'da yaşayan bir Koreli. Aerim öyle tatlı bir mektup göndermişti ki, anlatmaya gerek yok buyrun bakın :)

Koreli Mektup Arkadaşı

Zarfın içinde fotoğrafta gördüğünüz üzere çok tatlı bir sticker, kedili post it, sevdiği şarkılardan bana önerdiği bir şarkı listesi ve de yeşil çay vardı.

Yeşil çayı sahiden çok merak ediyordum. Büyük bir hevesle bir bardak su ısıtıp çayımı hazırladım.

Japon Çayı

Tadı nasıl mıydı? Beğendim mi? Mmm... Bir yudum aldım ve çay bardakta olduğu gibi kaldı. Ne yazık ki içemedim. Hani elimize yaktığımız yeşil kınalar var ya kokusu ve tadı aynı kına gibiydi. 🙈 Ben de ona Türk kahvesi göndermiştim, muhtemelen onunki de bardakta kalmıştır bambaşka bir tat sonuçta.

Mektup arkadaşlığı hele ki yurt dışından yabancı insanlarla yapılan mektup arkadaşlığı müthiş bir deneyim insana. İlgisi, merakı olan ama aynı zamanda kafası acabalarla dolu olan herkese tavsiyemdir; ertelemeyin, ilk fırsatta başlayın mektuplaşmaya. Emin olun pişman olmayacaksınız.

Peki ben nereden bulacağım yabancı bir mektup arkadaşını? Bu işin raconu nasıldır? Mektup nasıl gönderilir? İlk mektupta neler yazılır? gibi onlarca soru olabilir aklınızda. Sizi çok iyi anlıyorum, başlamadan önce benim kafamda böyle bir dolu soruyla doluydu. Bunlarla ilgili yazılar yazacağım inşaallah.

Yabancı mektup arkadaşı bulma ile ilgili yazı çok yakında sizlerle olacak. Bununla ilgili sorularınız varsa yorum olarak yazabilirsiniz. En kısa zamanda cevaplamaya çalışırım.

Bir sonraki yazıda buluşmak dileğiyle... Sevgiyle ve sağlıkla kalın... 💙


Yorumlar