Evde Kimbap Nasıl Yapılır?

                                                                                                                                                bismillah

KİMBAP (김밥)

Kore'nin meşhur yiyeceklerinden kimbap'ı bilmeyen yoktur. Özellikle Kore dizilerinde sıklıkla görüyoruz. Öyle ki tadını çok iyi bilmememe rağmen çok sık canım çekiyor. Sadece kimbap değil pek çok Kore yemeğini dizilerde görmek ağzımı sulandırıyor. Hatırlarsanız daha önce evde tteokbokki yapmıştım. Nasıl yapıldığını merak ediyorsanız hemen buradan ilgili yazıya ulaşabilirsiniz.

Arkadaşlarla hafta sonu Kore yemeği yemek için bir Kore restoranına gitmek üzere sözleşmiştik ki ertesi gün restoranların tekrar kapanacağı haberiyle planımız suya düştü. En azından bir süreliğine. Kimbap yemek için oldukça heyecanlıydım o yüzden bu haber en çok beni üzdü. Derken çok sevgili arkadaşım ertesi gün bana biraz yosun ve Kore'nin meşhur turp turşusundan (단무지) getirdi. Nasıl mutlu olduğumu tahmin etmek çok zor değildir herhalde? Akşam annemle mutfağa girdik ve ilk ev yapımı kimbapımızı yaptık. 


Ev Yapımı Kimbap


Evde Kimbap Nasıl Yapılır?

Öncelikle belirtmeliyim ki kimbap çok çeşitli malzemelerle yapılabiliyor. Ben tarif araştırırken youtube'da Aylin Abla'nın videosuna rastladım ve videoda çok ayrıntı olmamasına rağmen bana epey yardımcı oldu. 

Pilav haricinde iç malzeme olarak ben turp turşusu, ıspanak, havuç, salam ve yumurta kullandım. O zaman kısaca nasıl yaptığımdan bahsedeyim. İlk olarak ıspanağı bir güzel yıkadıktan sonra sıcak suda yaklaşık bir dakika haşladım. Ardından ıspanağı soğuk suda yıkadım. Bu kısımları Aylin Abla'nın videosunda da rahatlıkla görebilirsiz. Aynı zamanda bir bardak pirince bir buçuk bardak su olacak şekilde pirinci de ocağa koydum.


Kimbap Malzemeleri

Yosun


Salamları, turp turşusunu ve havuçları ince ince dilimledim. Havuçları az yağda kavurdum. Daha sonra ıspanağı bir kaseye alıp bir diş sarımsak ve bir tatlı kaşığı soya sosu ekleyerek karıştırdım. Ve iki yumurta kırıp yağda pişirdim. Pilav biraz soğuduktan sonra tahta bir kaşık yardımıyla yosunun üzerine pilavı yaydım ve malzemeleri bir bir dizdim. Malzemelerin hepsini koyduktan sonra mat yardımıyla bir güzel sardım. Son olarak keskin bir bıçakla dilimledim. Ve afiyetle yedik. Soya sosuna batırarak da yiyebilirsiniz.

Kimbap

Uzun zamandır kardeşimle youtube için video çekmeyi planlıyorduk. Hazır kimbap yapmışken bir başlangıç yapalım dedik ve acemilik videomuzu çektik. Daha önce kimbap yemediyseniz ve tadını merak ediyorsanız çok yakında youtube'da yayınlayacağımız video tam sizlik! Video yayınlandığında youtube'da Bulut Abla kanalından izleyebilirsiniz. Ayrıca buraya da link bırakacağım. Videodan bir kareyi hemen aşağıya ekliyorum. Kardeşimle tanışmanıza az kaldı. 😄




Sonraki yazılarda görüşmek dileğiyle... Sağlıkla kalın 💛


Kimbap videomuzu buradan izleyebilirsiniz ^^



Yorumlar