Ergenle İletişim İpuçları

                                                                                                                                                 bismillah

Merhabalar,

Bugünkü konumuz  ergenler. Ergenlik dönemi bilindiği üzere insan hayatının en önemli ve en zor dönemi olma potansiyeline sahip. Bu döneme ilişkin araştırma yapmaya yaklaşık üç sene evvel başladım. Kardeşim on yedi on sekiz yaşlarındayken onunla iletişim kurmakta oldukça zorlanıyorduk ve bu durum benim canımı öyle sıkıyordu ki internette ergenlerle iletişime dair tüm videoları izleyip, yazılanları okumaya çalışıyordum. 

O zaman çok büyük başarılar elde edemesem de öğrendiklerimle kardeşimle şuan kurabildiğimiz güzel iletişimin temellerini atabildiğimi düşünüyorum. Tam da neredeyse birer yetişkin olduk, ergenliği geride bıraktık derken çalışmaya başlamamla birlikte hayatıma bir dolu ergen giriverdi! Hem de her yaştan ergen... 

Zaman zaman buraya onlarla yaptığımız sohbetleri yazacağım. Hepsiyle ilgili anlatmak istediğim öyle çok şey var ki... Şimdiden sabırsızlanıyorum.


Ergenlerle İletişim


Ergenlerle ilgili bazı gözlemlerimi sizlerle paylaşacağım. Bunlar ergenlerle iletişim konusunda size bazı ipuçları verecektir.

1. Dışardan aşırı umursamaz, ilgisiz ve sıkıcı görünseler bile içlerinde keşfedilmeyi bekleyen koca bir dünya saklı! Evet doğru duydunuz, hani şu oturup düzgünce iki çift laf edemediğiniz, söylediklerinizle çok ilgilenmediğini düşündüğünüz ergen var ya ona ulaşmayı başarabilirseniz yavaş yavaş da olsa içindeki dünyanın kapılarını size açacaktır. İnanın ona ulaşmak sandığınız kadar zor değil. Zor olduğunu düşünseniz bile en azından bir kez kapıyı çalmayı deneyin. Pişman olmayacaksınız.

2. 14-15 yaş ortalamasındaki ergenler bence konuşmayı en çok seven grup. Konuşmaya nasıl, nereden başlayacağınızı bilemiyor musunuz? Ona sadece basit bir şey sorun, anlatmaya başlayacaktır. Konu konuyu öyle bir açacak ki nereden başladığınızı bile unutacaksınız. Anlattıkları çok saçma bile olsa onu ilgiyle dinleyin, dikkatle dinlenildiğini bilmek ona sevildiğini ve önemsendiğini hissettirecektir. 

3. Onlarla oyun oynayın! Ciddi misin dediğinizi duyar gibiyim. Evet oldukça ciddiyim. Oyun sadece çocuklar için değildir unutmayın. Evet ergenler böyle düşünüyor olabilir hatta oyun oynama teklifinize saçmalama diyerek anında olumsuz yanıt da verebilir. Ama oynamaya başladıktan sonra ne kadar eğlendiklerini göreceksiniz. Tabi ki oturup evcilik ya da araba oynayın demiyorum. İsim şehir, jenga, uno, anlat bakalım gibi oyunlar bu grup için oldukça ideal.

Altını çize çize belirtmeliyim ki; ben kesinlikle ergenlik konusunda bir uzman vb. değilim. Bir abla ve öğretmen olarak kendi yaşantım ve gözlemlerimle edindiğim deneyimleri belki bir faydası olur düşüncesiyle sizlerle paylaşmak istedim. 

Yakında bazı öğrencilerimle aramızda geçen eğlenceli sohbetlerle ilgili de paylaşımlarım olacak inşaallah. Hatta eğer isterseniz konuyla ilgili bazı kitaplar da önerebilirim. Bu arada sizin de hayatınızda en az bir ergen varsa benimle yorumlarda gözlemlerinizi ve eğer varsa onlarla iletişim kurma yollarınızı paylaşırsanız çok mutlu olurum.

Sağlıklı Günler Dilerim... 💙

Yorumlar

  1. 5 ve 3 yaşlarında iki ergenim var benimde. 😂
    Kendi hallerine bırakınca aralarındaki anlaşmazlığı sorunsuz çözüyorlar meselâ.
    Bir şeyi on kere söyleyince değil de bir kere net bir şekilde dedim mi yapıyorlar.
    Yap deyince yapmadıklarını yapma deyince yapıyorlar bazen.
    Yada tam tersi
    Hayat onlarla güzel. 🙃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yaştaki çocuklarla oyun oynamaya bayılıyorum! 😍 Anlaşmazlık yaşadıklarında kendilerinin çözmesine firsat vermekle en doğrusunu yapıyorsunuz.
      Çocukların doğasında var zaten söylenenin tersini yapmak. 😄
      Allah hep güzel günlerini göstersin size... Benim yerime öpün ikisini de olur mu? 🤗

      Sil
    2. Âmin. Cümlemize Inşaallah.
      Olur
      :))

      Sil

Yorum Gönder