Yabancılarla Mektup Arkadaşlığı 'Penpalling'

안녕하세요 얘들아diye başlayıp Türkçe yazacaklarımın bir de Korece versiyonunu yazabilmek isterdim lakin henüz Korecemi o kadar ilerletemedim. Belki bir gün diyeyim siz de inşaallah deyin olur mu? 

O zaman baştan alalım, herkese merhaba 😊 
Size yazmayı özledim. Sayfa istatistiklerine bakınca anladım ki en çok mektupla ilgili olan yazım merak edilmiş, okunmuş. E öyleyse mektuplarla ilgili yazmaya devam edeyim. Bu benim için büyük bir zevk çünkü çok seviyorum mektupları, mektuplaşmayı... 

Bugün sizlere yabancı mektup arkadaşlarımla tanışma hikayemi anlatacağım ve ilk deneyimlerimden bahsedeceğim biraz.  

Mektuplara olan sevgimin çocukluğumdan geldiğini ‘Mesaj yerine mektup...’ isimli yazımda anlatmıştım. Sosyal medyada dolanırken mektuplarla ilgili paylaşımlara bakıyordum ki penpalling denen olayla karşılaştım. Bulduğum sayfalarda insanlar kendilerini tanıtan kısa bir yazı yazıp mektup arkadaşı aradıklarını belirtiyorlardı, tabi ortak dil İngilizce olduğu için İngilizce yazılıyordu hepsi. Bu paylaşımları görüp mektup arkadaşı arayan diğer insanlar ortak hobileri olan kişilerle iletişime geçip mektuplaşmaya başlıyordu. Bu muhteşem bir şeydi. Ben de bir an önce mektup arkadaşı bulmak ve yurt dışından mektup almak istiyordum. O kadar heyecanlıydım ki. Ama ne yazık ki mektup nasıl postalanır, kaç liraya gönderilir hiçbir fikrim yoktu. Epey araştırma yaptıktan sonra ben de penpalling sayfalarından birine mektup arkadaşı aradığımı yazdım. O da yetmedi arkadaş arayan diğer insanlara mesaj attım.  

Derken Koreli bir arkadaş buldum. İlk mektubu ben gönderdim. İlk mektup çok mühimdir. Herkes ilk karşı taraf göndersin ister çünkü ilk sen gönderirsen sonrasında karşıdaki cevap gönderir mi göndermez mi bilemezsin. Ama eğer ilk mektubu karşı taraf gönderirse sen bilirsin ki o mektup eline ulaşsa da ulaşmasa da ona mutlaka bir mektup gönderirsin. Tabi bunu sonradan öğrendim. 

Mektup

Mektubu göndermemin üzerinden biraz zaman geçtikten sonra arkadaş benden adres istedi. Mektubum henüz ulaşmamıştı ama beklemeden bana bir mektup gönderecekti. Çok sevindim, adresimi verdim. Heyecanla bekliyorum arkadaş mektubu yazıp gönderecek diye. Öyle bir heyecan ki sormayın. Adresi verdikten üç gün sonra mesaj geldi ‘Üzgünüm yaptığım bir hatadan dolayı mektup evime geldi. Düzgün bir şekilde tekrar göndereceğim.’. Anladığım kadarıyla arkadaş alıcı ve gönderici adreslerini karıştırmış, alıcıya kendi adresini yazmış dolayısıyla mektup evine geri dönmüş.😂 Kırk yıl düşünsem aklıma gelmeyecek bir şeyle karşılaşmak çok komik oldu. Hatırıma geldikçe gülerim hala. Çok geçmeden tekrar gönderdiğini yazdı, hatta fişin fotoğrafını çekip atmıştı. Hemen aşağıda paylaşıyorum.


Penpal

TR yazan kısımdaki 12 gramlık mektubu göndermişti. Uzunca bir zaman bekledim fakat mektubum gelmedi. Ne yazık ki benim gönderdiğim mektup da ona ulaşmadı. Çok bekledim, bu ve diğer ülkelerden gelecek mektuplarımı. Ama pek çoğu kayboldu. Postacının sorumsuzluğundan mı yoksa başka sebeplerden mi bilmiyorum ama çok üzüldüm. Aylarca bekledim, gelmeyen her mektuba ayrı üzüldüm. Ptt'ye pek çok kez şikayette de bulundum lakin bir sonuç vermedi. 

Gelmeyen mektuplarım kadar gelenler de oldu. Bir sonraki yazımda Kore'den gelen bir mektubu paylaşacağım sizlerle. Eğer merak ederseniz mektup nasıl gönderilir, yabancı mektup arkadaşı nasıl bulunur gibi konularda da sizlerle deneyimlerimi paylaşabilirim. 

Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle.... 
Mutlu kalın 💛

İlk Mektupta Neler Yazılır? Mektup Arkadaşlığına Nasıl Başlanır? : Mektup Arkadaşlığı ve İlk Mektup

Yorumlar